Hogia DinHyresvärd

Porträtt av sälj och marknadschef hos Profina, man med brunt kortklippt hår, melerade ögon.

Försäljningschef

Jani Oja
jani.oja@profina.se
08-600 54 99

Bild1

Med Hogias system får fastighetsägare en unik helhetslösning för fastighetsförvaltning, ekonomi och lönehantering. Allt i molnet, smidigt sammanbyggt och med samma support för att kunden ska spara tid.
Hogia DinHyresvärd är ett smidigt, användarvänligt och heltäckande fastighetssystem som effektiviserar vardagen.

Hogia OpenBusiness är ett kraftfullt ekonomisystem, utvecklat för ett digitalt arbetssätt och fyllt med funktioner som anpassas efter fastighetsägarens arbetsflöden.
Hogia OpenHR Lön
är ett enkelt och intuitivt system för lön- och personalfrågor med självservice för chefer och medarbetare. Hogias system för fastighetsägare och förvaltare är extra kraftfulla tack vare möjligheterna till integrationer. Vi lyssnar på våra kunder och letar ständigt efter smarta lösningar som revolutionerar fastighetsförvaltning.

Genom våra samarbetspartners får kunden tillgång till de vassaste lösningarna på marknaden. Tillsammans gör vi fastighetsförvaltning enklare och smartare.

Bild2

Profinas affärsidé är att erbjuda finansiella och juridiska tjänster genom ett helhetskoncept inom finansiell administration. Att nyttja hela eller delar av helhetskonceptet ger reducerade kostnader, förbättrat kassaflöde och ökad lönsamhet. Profina AB är ett av Sveriges ledande inkassoföretag och en samarbetspartner att lita på.

Profinas hyresinkasso Profina har erfarenhet av att hantera hyresfordringar för bostadsföretag inom både allmännyttan och den privata sektorn sedan 1990. Hos oss får du en dedikerad handläggare som hanterar era inkassoärenden på ett personligt och professionellt sätt utifrån sin branschkunskap, erfarenhet och kompetens inom gällande lagstiftning och inkassohantering.

Detta bidrar till en hög lyckandegrad i kravprocessen.

Profina hanterar inkassoprocessen från första krav till eventuell avhysning. När en inkassofil tas emot skickas inkassokrav till hyresgästen och eventuell borgensman samma dag, med en betalningsfrist enligt inkassolagen på åtta dagar. Socialnämnden underrättas, och om de inte bekräftar mottagandet skickas underrättelsen rekommenderat.

I alla brev som skickas till hyresgäster framgår handläggarens telefonnummer och e-postadress. Därigenom får er hyresgäst en personlig och kompetensgaranterad handläggning.

Om betalning uteblir, ansöker Profina om betalningsföreläggande och eventuell avhysning hos Kronofogden dag 13, med yrkande om direkt verkställighet. Vid utslag underrättas gäldenären om rättsliga konsekvenser. Information om verkställighet och avhysning vidarebefordras omgående till fastighetsägaren.

Vid bestridande gör Profina en juridisk bedömning och ger en skriftlig rekommendation. Våra jurister kan agera ombud under hela processen.

Genom en sömlös integration mellan DinHyresvärd och Profina kan fastighetsägare och förvaltare på ett smidigt sätt få stöd i sin kravhantering och inkassoärenden. Ärenden skickas med ett knapptryck till Profina. Gjorda inbetalningar, vare sig det är till Profina eller direkt till fastighetsägaren kommer hanteras och matchas i DinHyresvärd.

För dig som medlem kan du få mer information
hos Plåt & Ventföretagen