Vill du veta mer om våra finansiella tjänster? Ring 08-600 54 99

Mediamind (Profit Solutions Sweden AB)

– den digitala byrån som sätter stort värde på relationer, det personliga mötet och samarbetet med Profina.

Mediamind startade sin verksamhet redan 2010, då under namnen Forefront. Storleken har växlat över åren men idag är man 10 personer och arbetar med en rad tjänster med huvudfokus på att hjälpa sina kunder att få leads genom rätt synbarhet på nätet.

Daniel Nelson och Johannes Karsberg berättar

-Vi skräddarsyr digitala mediestrategier och vår huvuduppgift är att ta fram mediaplaner till våra kunder där vi jobbar i nära samarbete med dem och i flera steg. De flesta av våra samarbeten är långsiktiga och företag vänder sig till oss när de vill få hjälp att ta ett helhetsgrepp kring sin digitala marknadsföring. Det kan handla om allt från att bygga ny webbsida eller E-handelslösning till Sökmotoroptimering (SEO), annonsering med Google Ads, kampanjer i sociala medier såsom Facebook eller Instagram, Youtubekampanjer med mera. Många vill ha hjälp med helheten men sen finns det andra som från början vet att de endast vill ha hjälp med en specifik åtgärd, exempelvis att komma högre upp på Google, då fokuserar vi enbart på det.

Vår styrka är att vi jobbar så nära kunden och med kontinuerliga möten och uppföljningar. Vi analyserar resultaten, är transparanta med siffror och optimerar arbetet löpande för att nå bättre resultat och hålla hög kvalitet. Vår personal är Google Certifierad och arbetar med annonsering i Googles hela nätverk av tjänster men även med Bing Ads och andra tjänster. Läs mer på mediamind.se.

Hur kommer det sig att ni är kunder hos Profina?
-Det var efter en rekommendation från ett annat bolag som kände sig trygga med er, som vi kom in. Vi använder er Fakturabelåningstjänst där vi först fakturerar själva men där Profina läser av vår reskontra via Fortnox och sedan prickar av betalningar som gjorts. Jag behöver inte fundera på om kunderna betalat eller ej och ni skickar ut betalningspåminnelse om de inte gjort det. Förblir något obetalt får vi alltid frågan om hur vi vill göra. Då får vi en chans att själva stämma av med kunden och lösa eventuella missförstånd. Det blir ingen indrivarkänsla – i de sällsynta fall där en kund inte alls betalar är det en trygghet att ha Profina vid vår sida som kan dra den biten och låta oss fokusera på det vi är bra på.

Nu är vi i en expansionsfas där vi även överväger att ta ett företagslån via Profina. Det känns lättare än att gå via de vanliga bankerna. Ni kan vår affär och känner till vår omsättning. Ni känns som en naturlig partner här. Det blir inget ifrågasättande.

Maria Ulving, Profina