Vill du veta mer om våra finansiella tjänster? Ring 08-600 54 99

VEIDEC Sverige AB – bolaget som bidrar till en renare miljö

Profina är stolta över att ha VEIDEC Sverige AB som kund inom utlandsinkasso. Ett bolag som grundades i lilla Veberöd för snart 30 år sedan (1993. Visionen har alltid varit att ta fram nya och förbättrade produkter inom rengöring för industri och som minskar påverkan på miljön. Företaget finns numera i drygt 20 länder och säljer produkter för reparation och underhåll till industrier och verkstäder.

Stefan Persson som är CFO på VEIDEC sedan många år tillbaka berättar:

När vi förbättrar och förnyar produkter har våra kemister vetorätt över ägarna. Inga produkter får passera som inte uppfyller miljökraven. Vi tänker i produktionen alltid på TCU (total cost of using) vilket innebär att vi alltid jobbar för att minimera kostnaden för våra produkter genom hela kedjan – inte bara produktionskostnader utan även när de används, val av förpackningar med mera. Vi är speciellt stolta över vårt Green World sortiment, produkter som representerar vår vision om miljövänliga kemprodukter med minimal påverkan på miljön utan att kompromissa med kvalitén.

Vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål genom att minska miljöfarliga kemikalier och avfall, samtidigt som vi hjälper dem att följa EU och ISO regler, vilket vi gjort i mer än 25 år.

Våra kunder kan gå från farliga kemikalier till gröna hållbara lösningar vilket minskar behovet av personligt skydd. Detta leder till en säkrare arbetsmiljö för deras anställda och ökad attraktionsgrad för nya talanger. (Läs mer på www.veidec.com).

Hur kommer det sig att ni är kund hos oss på Profina International AB?

Vi har jobbat länge med Profina på inkassosidan i Sverige. Alla våra kunder har alltid känt sig välkomna hos Profina och då var steget inte långt när vi behövde hjälp i andra länder. Kollegorna sa att det inte gick att driva in i Danmark och Belgien som har andra rutiner än vi i Sverige. Man ringde runt och påminde kunderna personligen, jobbade med advokater och ombud men inget fungerade. Att sitta och ringa runt kostar oerhört mycket! Vi pratade då med Thomas hos er och valde att prova. Det visade sig fungera jättebra! Vi har fakturor på cirka 3-3,5 tkr i stor mängd som nu hanteras med enkelhet och god ton. Jag upplever inte att det är dyrt heller. Många är rädda att förstöra en affärsrelation och jag drog mig tidigare för att skicka fakturor för stora bolag till inkasso men vi har ju inte gjort något fel. Vi håller oss till avtalet med kunden och har förenklat vår process genom att skicka vidare till er. Jag är jättenöjd och vinsten är att vi förenklat våra rutiner samtidigt som kunden vet att ”vi snackar inte – vi skickar vidare” om de inte betalar sina fakturor.

/Maria Ulving